lulie 1938 Avion de pasageri prabusit in Negrileasa, Stulpicani, Suceava
„O mare nerorocire în munţii Bucovinei. O groaznică nenorocire s’a întâmplat săptămâna trecută îa munţii Bucovinei, din apropierea comunei Stulpicani. Avionul „Lot”, (Polskie Linie Lotnicze – Polish Airlines) care făcea regulat drumul Varşovia-Cerniuţi -Bucureştl, s’a ciocnit din cauza ceţei şi a furtunel de un vârf de munte şi s’a prăbuşit, sfărâmându-se complect. Martor al căderii a fost un cioban, care-şl păştea oile în munte. Îngrozit de prăbuşirea uriaşei „pisări” el a vestit jandarmii din sat, povestindu-le ceeace văzuse. Toţi cei 14 călători, cari se aflau pe avion, erau-morţi. Iu vreme ce erau aşteptaţi să sosească la Bucureşti, trupurile lor atârnau prin vârfurile brazilor, sau zăceau frânte în bucăţi printre pietri şi sfărâmâturl de avion.” scrie ziarul „Unirea Poporului” la 31.iulie 1938
Accidentul apare si in Baza de date Aviation Saftey Network astfel aflam ca accidentul a avut loc in 22 Julie 1938. Cu un avion Lockheed 14-H Super Electra cu numarul de inregistrare SP-BNG
Locatia exacta a prabusirii este Negrileasa, Stulpicani, Suceava.
LA bordul avionului se afla si doi romani.
„Avionul de pe ruta Varșovia-Liov-Czerniowce (Cernăuți) -București-Salonic. S-a prăbușit din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (furtună, ploaie, nor la atitudine scăzută), la 05:38 ora locală, pe deal, în pădurea Negrileasa (SE Stulpicani). Martor ocular a declarat că aeronava a intrat in vrie înainte de a prăbușit în deal.
Printre victime de afla comandantul de la Aeroportul Cernăuți , Ionescu?, prim medic al spitalului copii din Chernovcy, Isidor Bodya și aviatorul Ionel Fernic .
Cauza probabilă al accidentului – necunoscut; poate avionul a fost lovit de fulger.
„T. Pawlowski spune că după accidentul SP-BNG România , au suspendat zborurile pe L-14 H, iar cauza accidentului a fost investigata de echipa condusa de directorul Institutului Aerodinamice din Varșovia prof. Czeslaw Wituszyńskiego. El a ordonat reconstrucția părții frontale a aripilor, iar rezultatele trimise la uzina Lockheed din Burbank. Se pare că producatorul a făcut o greșeală de constructie, deoarece SP-BNG prăbușit pe 22.07.1938,avea aceasta problema.”
Scrie un bloger pe unul din siteurile poloneze.